Ustabilt vær er ikke det verste.


Mandag 25 januar og 10 plussgrader ute !
Store temperatursvingninger på ei uke og nå skulle en nesten tru det gikk fort
mot vår. Til og med rododendronen har latt seg merke av varmen for bladene på den som
sist uke var rullet sammen i kulden har nå rettet seg helt ut.
Kattene sitter på kanten av terrassen og nyter 10 grader varme, slik var det ikke sist uke,
da var de bare ute og gjorde det viktigste før de hang oppetter vinduet og ville inn igjen.

Kanskje de er litt lettlurte, både kattene og rododendronene.
Eller kanskje det er noe med hukommelsen ?
Det er nå litt tidlig å innbille seg at det er vår enda.

Været har jo lurt mange mer enn en gang.
Vi vet jo at været er ustabilt….eg må jo bare flire mange ganger når eg leser
om at snøen kom så overraskende på folk liksom….som julekvelden på kjerringa.
For egentlig ….visst en bruker kalenderen….
så har en jo pittelitt kontroll over hva som er vårmåneder og en kan forvente vår…
og hva som er vintermåneder.
Men selv der kan været ta oss på senga som det heter.

Tenker på alle de som har ustabilitet rundt seg hver dag,
og da tenker eg ikke på den typen ustabilitet eg sliter med i forhold til angsten min,
for den skaper ikke så voldsomme utslag.
Men eg tenker på mye verre ustabilitet….
som det dessverre finnes mange som lever med.
Da tenker eg f.eks  på de som daglig lever med mennesker med ustabilt sinne , sjalusi,
rusproblemer, vold, overgrep og andre ustabile ting.
Eg trur ikke de er lettlurt…..
og eg tror heller ikke de tenker så mye på været.

18 kommentarer
    1. Da kan du snart bruke det strikkeskjørtet.
      Jeg synes veldig synd på folk som sliter med ting som sitter i hodet. Å være sjuk og at det ikke syns utenpå må være ille.
      Heldig jeg som slipper be om et besøk du er der allikevel.
      Ha en super dag å velg være glad 🙂

    2. Atle Lundhaug.: Tusen takk…smilet kom i alle fall av kommentaren din her. 🙂
      Strikkeskjørtet ja….ja det må eg få ferdig snart 🙂
      Det er ikke synd i meg….eg tenker alltid at det er så mange som har det verre….men slitsomt ??? ja !
      Ha en fin dag du også…..ikke så kaldt for deg heller i dag 🙂

    3. Atle Lundhaug.: Du e så smart atte 😉 joda eg vet det du sier. Men eg går ikke rundt å synes synd i meg sjølv.
      Og alle de dagene som er okei er gode til å hjelpe andre på. 🙂

    4. Eg liker jo ikkje ustabilt ver eg da. Heilt konkret. For da blir kroppen min dårlig. Kan bli skikkelig dårlig. Men det er jo ting som går over. :). Angst er nok ikkje godt å leve med. Veit kva angst er, men ikkje det å ha angst til ein kvar tid.
      Det er nok mange som levere i ustabile liv og ikkje makter å gjøre noko med situasjonen. Det er mange tanker som kan komme når ein tenker på slikt . Vi får kvar og ein gjere det beste ut av dagen, jobbe med ting vi sliter med å vere så gode medmennesker som råd er. Håper du har og får ein god dag i dag. klem

    5. Så fint reflektert… Du fikk meg til å begynne å tenke på våren.. det synes jeg er en utrolig fin tid. Men vi har vel igjen endel vinter før påske og våren er på vei! Imens så får vi tåle værets ustabilitet.. det får vi dessverre ikke gjort noe med! Også håper jeg at alle som sliter med ett eller annet kan få en litt lysere hverdag!

    6. gretashobby: Tusen takk for kommentaren. Kanskje ble overskriften min ikke så riktig for deg da dessverre. Det er mange som sliter med væromslagene vet eg. Angsten er ikke noe artig nei, men så lenge en klarer å holde den for det meste i sjakk går det tålig greit.
      Har en grei dag her, vasker og styrer litt og har ikke fått tatt i noe strikk enda….men no sett eg med snart rett ned og ikke gjør meir i dag. 🙂 Ha en fin kveld, Klem.

    7. Herlige refleksjoner. Kanskje katten og rododendronen rett og slett bare nyter plussgradern. Har ledd mange ganger selv til de som plutselig står der i snøværet og sier; Hæ, snø, denne vinteren også?.’
      Det må være forferdelig å leve med ustabil ustabilitet, som vold og trakassering for eksempel. Utrolig slitsomt.
      Håper du får en fin kveld. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg