Undertrykking eller 70talls briller ?

Denne dagen startet eg med en god latter rett og slett.
Det er ikke alltid eg får med meg ting den dagen det skjer, og det
gjorde eg heller ikke med følgende ting :
nemlig kritiker i Morgenbladet Espen Søbyes uttalelser i God Morgen Norge.

De som har sett innslaget på God morgen Norge vet hva eg mener.
Eg satt faktisk hele tiden under innslaget og ventet på at mannen skulle knekke
sammen i latter over sine egne uttalelser. Om han hadde gjort det hadde eg ment
at det var et meget bra innslag, med et særdeles forkvaklet syn som det ble nevnt i teksten
under innlegget.

En eneste ting er eg enig med mannen i og det er at det har eksplodert med strikkebøker
siste årene, og klart det er fordi strikketrenden har tatt seg så opp.
Noen tjener selvfølgelig gode penger på at folk vil strikke.
Og folk går jo nesten mann av huse for å få fatt i bøkene, forhåndsbestiller osv.
Joda det tjenes penger både for bokskaperne og garnprodusentene.

Eg aldri har eg vel opplevd en slik strikkebølge tidligere eg heller.
Men derfra til å kalle det undertrykkelse av kvinner…..det er vel å ta litt hardt i.
Dessuten…..heldigvis så finnes det mange mannlige strikkere også,
noe eg er veldig glad for.
Det å være mann og strikker var kanskje tidligere litt sånn som en ikke gikk ut
med i avisen, men nå er det annerledes.
Og som med mye annet handarbeid som menn holder på med….så strikker mange menn
med masse mønster i arbeidet.

Og siden kritikeren Espen Søbye ikke begynte å le i innslaget  så er det
bare en ting å si :

Gi mannen et strikketøy……han trenger koble ut litt !!
(kanskje han trenger strikke seg en mariusgenser )

5 kommentarer
    1. Jeg har ikke sett det innslaget men ettter det jeg leser her så ja gi ham et strikketøy, han trenger å koble litt ut. Stakkars han har jo ikke forstårr noen ting …
      Ja ja menn som går i timesvis på jakt etter mat når en kan kjøpe mat i butikken 😉
      Kunne ikke dy meg. Det blir ikke det samme men men

    2. Hehe, litt sein i oppfattelsen du hiibi. HAr sett to interjuv med han og like teit begge gangene. Ikkje såg han ut som han var skikkelig kledd heller. heheHannbrufde nok ha lært seg å strikke ja. Men det er han det er synd på ikkje oss som strikker praktiske og fine plagg og ting.

    3. gretashobby: Hehe ja eg er litt treg med å få med meg alt av og til….
      Måtte sjå innslaget opp igjen flere ganger…trudde nesten eg hørte feil.
      Men men….hadde sikkert vært kjekt for han å kunnet strikke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg