Kongen og eg

Søndag og fint vær…planer om tur ut for å ta vinterbilder.
Sent oppe, godt å bare ligge.
Frokost og noen kopper varm god te….
kikker gjennom et par aviser på nettet.

Logger på bloggen og leser blogger eg følger,
legger igjen noen kommentarer, med ønske om en fin søndag.
Kikker på kommentarer eg selv har fått, og takker.
Det er koselig å både få og gi kommentarer, blir litt koseligere da.
Sikkert ikke alle som er enig med meg i det….
men det gjør ingenting,
eg synes det og det er greit nok for meg.
I det finner eg noe…”vær mot andre slik du vil andre skal være mot deg”

Setter på tven….
og kommer på at der er det jo feiring fra slottsplassen.
25 år som konge,
25 år siden kong Olav døde.
Husker den kvelden.
Kanskje var eg litt sårbar akkurat i den tiden,
litt full av følelser sikkert,
det var bare 11 dager etter at eg hadde født min mellomste sønn.
En er nok litt ekstra følsom i slike perioder av livet.

Så med heklenål, garn og te var eg sammen med
kongen og familien på slottsplassen.
Så gikk kongen inn til lunsj og  da var eg fortsatte eg
i hoppbakken med skiflyging.
Og om ikke dagen var flott nok så vant 4 flotte norske skihoppere
gull i ettermiddag, det var jo supert.

Så var det middag for både kongen og meg.
Om kongen fikk seg noe middagskvil er vel heller tvilsomt….
men det gjorde eg.
Så bar det av sted til festforestilling for
både kongen og hele kongefamilien….og meg
Flott arrangement for alle.

Visst ikke kongen er sliten etter fullt kjør hele dagen så vet ikke eg,
men eg kjenner eg er litt firkantet i øynene.
Men kunne ikke gi meg helt enda….
måtte være med kronprinsen en tur til slutt
for å høre litt historier fortalt av barnebarna til kong Olav.

Aldri har eg vært så mye med kongen før…men det har vært kjekt.
Og en ting er det ikke tvil om….
kongefamilien har hatt en veldig travel søndag.
Eg kan ikke annet enn å…
Gratulerer konge og dronning med dagen.
En dag de har delt med uendelig mange mennesker.

9 kommentarer
    1. God morgen. Eg fikk med meg bare festforestillingen eg da. Siden vi er to så velger man det vi begge kan enes om. Så da vart det sport hele dagen. Og høydepunktet var så klart gull i skiflyging. Det bare digger eg. Tror det er den sporten eg liker best å sjå. Sjølvsagt kjekkest når dei Norske gjør det godt.
      Det vart ingen tur ut på deg i går heller da. Vi får ta det att i dag. Nyt dagen

    2. gretashobby: God morgen. Ja klart man må dele på valgene og enes om beste valg for en begge. Siden det er bare meg her så blir det jo bare stående på kanalen eg setter det på.
      Nei tur ble det ikke….så får sjå om det blir i dag. Ha en fin mandag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg