Det var ikkje min feil !

I denne heimen ble det absolutt en søndag full av sport….
på tv……..ikke i heimen 😉
Det er så mange flinke sportsutøvere at det er en fryd å se på.

Pus ser ikke på tv, neida ho trur ho er til pynt tydeligvis.
Sitter og kikker ut vinduet og er helt i sin egen verden.

Eg var nok ikke like rolig der eg stressa frem og tilbake for å finne
et prosjekt eg kunne strikke på under søndagens sportsending.
For eg klarer ikke bare sitte og se….eg må jo gjøre noe i samme slengen.
Og det var ikke lett…4-5 poser ble hentet frem….
neida den kunne eg ikke ta….der var det hullmønster og telling…
ikke de to heller for der var det jo mønsterstrikk med flere farger……
og sånn varmet eg opp før start.

Konklusjon : Ingen halvferdige ting eg kunne jobbe med.

Det var ikke tid til å kaste bort et sekund mer…..
rundpinne måtte byttes ut på et halvferdig arbeid…..
Boka…hvor er boka…..
og rett garn…… phhhuuuu.
Sundby var komme 1 kilometer uti løypa da eg hadde samlet det eg trengte…
men det gikk fint, eg fikk med meg resten.

Og slik gikk det til at eg brøt avtalen eg hadde med meg selv om å ikke starte på noe nytt
før de andre tingene var ferdige.
Får si som ungene alltid prøver seg med : “Det vakje min feil” 🙂

Hadde det ikke vært for at eg sovnet litt også i løpet av ettermiddagen
så kunne eg nok ha kommet langt på skjørtet i løpet av dagen.
Men men…det kommer vel flere dager 🙂

En riktig god natt til alle med bilde av den blå timen i dag.

9 kommentarer
    1. Hørtes ut som en koselig dag! kjenner igjen det med halv-ferdige-strikkeprosjekter! Nå strikker jeg ikke mye da, men det er vel ikke så mange andre 21 åringer som gjør heller? hehe. Uansett, jeg har nå prøvd meg på ett lappeteppe endel ganger, men etter 10-20 lapper dabber det av.. Burde vel heller holde meg til enkle toppluer i tykt garn, de blir ferdige på 1-2-3! 🙂
      Greit å følge med litt på sport også, vi har jo så mange å være stolte av. I tillegg er det vel bare vi nordmenn igjen som ser på vintersport, ettersom vi vinner alt, heletiden.
      Ha en super ukestart imorgen! :))

    2. God morgen. Du må jo ordne deg så du ahr både konsentrasjons strikk, litt enklere strikk go ehilt enkle strikk liggende til ein kvar tid skjønner du. Eg strikker på heilt enkle fabelsokker når Martin og Therese klatra opp bakken. Kan ikkje ha noe telling da nei. Det går ikkje hehe.
      Kva garn bruker du på klompelompe skjørtet ditt da?. Skal alge meg og noen andre eit slikt skjørt etter kvart er planen. Håper du får ein god dag. klem

    3. kinesinterior: Tusen takk for kommentar 🙂
      Eg tror faktisk at mer enn noen gang er det også folk på din alder som strikker, etter den nye strikkebølgen liksom med Skappel strikk og diverse ungdommelig. Den lappeteppe tingen den kjenner eg til skal eg si deg, trur ikke det har mye med alder å gjøre for eg har selv 2 lappetepper som skulle ha vært ferdig for flere år siden.
      Ha en fin mandag 🙂

    4. gretashobby: God morgen . Ja eg pleier jo ha enkelt strikk men så holder eg jo på å gjøre ferdig all slags strikk og så var det ikke noe enkelt igjen liksom 😉 sånn kan det gå.
      På sikksakk skjørtet fra klompelompe bruker eg garn fra Ice yarn i Tyrkia, Virgin wool deluxe.
      Har kjøpt mye garn derfra.
      Ønsker deg en fin mandag. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg