Strikking og sport

Vinter…..rolig lørdag….og ski på tv mens en slapper av med et strikketøy som en ikke trenger følge med på hele tiden….
ja det er noe spesiellt med det for min del.
Kommentatorstemmen er noe eg føler behagelig.
Den forteller mye visst en ikke kan se på hele tiden.
En kan høre på stemmeleiet når en virkelig behøver å følge med.
Iveren i stemmen forteller meg det.

Strikketøyet er ikke funnet frem enda, kan jo ikke gjøre alt på en gang,
akkurat nå er det en kopp varm te og innlegget her som gjelder.
Hele tiden med kommentatorens stemme i bakgrunn.

Vinteridrett har alltid vært min greie å følge med på.
Skjønner det egentlig ikke for eg driver overhode ikke med noe vinteridrett selv.
Ski har eg vel ikke hatt på beina på 20 år, og den gangen gikk eg en runde på en helt flat mark,
var nok det for meg.

Tankene  går til min onkel som døde for endel år siden nå,
eg ser han for meg sittende i sofaen med beina på bordet og følger med.
Helt garantert hadde han sett på tv akkurat nå visst han hadde fått vært her sammen med oss.
Kanskje de har tv i himmelen?
Eg har ikke vært der så hvem vet…….
I så fall sitter han og ser på langrennsjentene akkurat nå.

Det har nok noe med han å gjøre den interessen eg har for vintersport.
Eg voks opp med det i helgene om vinteren.
Og det gir meg en god følelse….sikkert sammen med gode minner.
Så det neste timene blir en blanding av nåtid og minner.

Ha en riktig fin dag alle sammen…..
uansett hvordan du bruker din lørdag.

6 kommentarer
    1. Begynte å lse innlegget ditt, men så måtte eg konsentrere meg om sluttspurten her. Og Weng vant og det var jammen fortjent. Kjempestas å følge emd på sporten no i helgene. Godt det når det er så kaldt ute. Nyt resten av lørdagen med masse såort og idrettsgalla.

    2. gretashobby: Ja dette var jo kjempeflott start på lørdagen, de er så flinke desse langrennsjentene. No er neste løp allerede i gang, trur eg må finne strikketøyet mitt snart 🙂
      Ha en koselig lørdag du også

    3. tepausen.blogg.no: Strikket på bilde er et gjestehåndkle, straks ferdig med det så kommer vel et bilde av det seinere 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld

    4. Det er nok mange som sitter foran TV denne helga og følger med på Sporten med strikketøyet i hendene. Koselig det. Jeg er ikke av typen som slapper av med sport. Jeg føler det heller litt stressende med alt det der, for meg er det bare et jag. Nei, men må ha strikketøy når jeg ser TV, men jeg ser helst krim, jeg. :)Så spennende ut det strikketøyet ditt. Flotte farger. Ha en flott søndag. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg