Sjekker frøbeholdning

Dette året ser eg ekstra mye frem til våren.
Og grunnen er jo at drivhuset som ble bygget i fjor nå skal brukes
til å drive frem planter for første gang.
Det er spennende 🙂

Det ser ikke ut slik som på bilde over i drivhuset akkurat nå.
Nå henger det masse hengeampler inne,
og det er bobleplast i taket og lagt isolasjonsmatte på gulv.
Men den isoleringen skal jo vekk når frosten slipper taket.

Det kommer nok til å bli sådd for mye frø kjenner eg meg selv rett.
Litt av den typen, og litt av den….så bare et fåtall av de der og sånn går det,
plutselig er nok drivhuset fullt.
Frø bør eg ikke kjøpe, for eg har masse frø fra i fjor
og eg har også frø eg har tatt fra planter.


Desse frøene er fra Impecta Frøhandel


Resten er frø eg har kjøpt på noen av alle turene mine til Polen.
Veldig greit å kjøpe frø i utlandet …tar liten plass i kofferten 🙂

Det kan bli en spennende vår ser eg…..
blir vel til at drivhuset blir overfylt 🙂

Eneste eg vet mangler er Cherry tomater….for tomater må eg ha.

Så er det bare å vente…
men ikke lenge for de første frøene skal såes i februar.

12 kommentarer
    1. Du har masse glde og arbiede å sjå frem til i drivhuset ditt til våren. Må vere kjekt å ha eit slik drivhus der ein virkelig han boltre seg. KAnskje eg også kan skaffe meg noe slikt når vi flytter. Kan aksnkje ha mulighet til det da. spørs kva sort husvere vi får oss bare. Den som lever får sjå. Kos deg med å glede deg til våren. Men husk og kose deg no også. HA ein fin dag

    2. gretashobby: Har allerede koset meg en del med strikketøy eg, nå er det et lite håndkle til hender som skal gjøres ferdig.
      Må ut en tur og på behandling og så blir det nok mer strikking seinere i dag.
      Drivhus kunne jo vært koselig for deg å hatt, er mye glede i å se det spire og gro.
      Ha en fin dag du også 🙂

    3. Jeg planta skivede tomater og opp derfra har det vokst tomatplanter. Dette gjorde jeg i høst etter den tiden folk vanligvis sår tomater dersom de ikke har drivhus. Plantene er blitt høye og flotte med gule blomstrer.

    4. Hei. Så deilig med drivhus. Det ønsker jeg meg også. Deilig å se frem til vår og sommer nå. Planlegge og glede seg 🙂 Gleder meg til å følge med videre med såing og dyrking i drivhuset. God helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg