Ferdige sokker i hønsestrikk

Staheten vant denne kvelden……eg skulle ha ferdig sokkene eg hadde snakket om.
Men ferdige er de jo ikke før alle tråder er festet…..
og det var maaange tråder.

Sokkene er strikket i garnet Silja
Pinner 2,5
Grunnmønster fra boken Sokker av Bitta Mikkelborg.

Det kunne nok vært mye mindre tråder å feste men eg har ikke dratt med meg
fargene fordi eg ikke visste kortid fargen skulle brukes igjen.
Heldigvis synes jo eg det er helt okei med trådfesting….så nå er alt gjort.

Hønsestrikk er navnet på denne strikkestilen og den oppstod på 1970 tallet.
I hønsestrikk skal strikkeren selv  dikte sine egne plaggb og stilen var en gang et slags
opprør mot fastlåste oppskrifter.
Alt er tillatt i hønsestrikk og mønsteret blir til underveis.

Nå er det overhode ikke noe opprør som gjør at eg har strikket disse sokkene,
eg synes bare det er gøy med mønster og farger.
Og at det finnes ingen make…i så tilfelle måtte det være en tvillingsjel uti verden
som har tenkt akkurat det samme som meg.

10 kommentarer
    1. Desse var kjempefine. Du er flink. Tråder er ikkje kjekt nei. Eg kan ikkje fordra det. Men er ein kløpper til å lage ting med masse tråder. I går skulka eg mine egne regler med å feste tråder før eg begynte å strikke. Så i dag må eg feste 50 tråder. HAr det som eg gjer det til.
      Tilbake til sokkene dine. Dei vart kjempefine altså. Kjekt å ha eit slik par som ingen andre har. Håper du får ein god dag. klem

    2. gretashobby: Tusen takk. Ja eg synes dei ble flotte. Og trådfestingen gikk som en lek….arbeidet er jo ikke ferdig før trådene er festet og eg SKULLE ha det ferdig før eg skrev innlegg om ferdige sokker 🙂
      Du får starte med å feste dei 50 trådene…så har du hele resten av dagen til noe annet 🙂
      Ha en fin dag. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg