Ensfargede sokker eller med mønster ?

Denne dagen har eg brukt aller mest å prøve å strikke ferdig et av flere ting eg har liggende.
Grunnen er jo at eg har veldig lyst til å begynne på noe nytt…
men nå har eg flere ting liggende halvferdige og eg kjenner at eg må få ferdig
noe av det i alle fall.

I dag var det et par sokker som stod for tur.
Mens eg har strikket så kom eg på noe eldste sønn min sa i julen.
Han spurde meg hvorfor eg ikke bare kunne strikke vanlige grå tykke sokker……
hvorfor eg måtte ha så mye mønster og farger i dei ?

Godt spørsmål…..veldig godt spørsmål ja.

For hadde eg strikket vanlige ensfargede så hadde det jo vært mye raskere å strikke.
Men eg synes jo det er så fint med masse farger og fine mønster.
Det paret eg nå holder på med er med hønsestrikk…..det betyr mange forskjellige
små mønster, litt oppdiktet og litt funnet her og der.

Kanskje grunnen til det er at eg aldri har fått hatt tykke sokker med farger og mønster selv….
eg har tidligere bare hatt ensfargede kjedelige tykke sokker.

Men uansett….på grunn av mye mønster …så klarer eg altså ikke få de ferdig i dag som planlagt.
Ting tar tid…..

Satser på å få ut bilde av dei i morgen 🙂
Fargene eg bruker på dei er desse :

        Hva synes du er finest…..ensfargede eller med mønster ?

Ha en riktig god natt.

10 kommentarer

Siste innlegg