Plutselig hekta på hekling ……

Kva er det med det å plutselig få et anfall av heklelyst seint på kveld
og ikke komme seg i seng fordi en har gitt seg ut på heklearbeid
som en overhode ikke hadde behøvd å starte på ?
Godt spørsmål….
og slik ble det her i går kveld….
og til laaangt på natt.

Var en tur hos min søster og plutselig dro ho frem noe garn og ei heklenål
og kunngjorde at ho hadde lyst til å lære å hekle.
Jaja….så var det bare å lære det da.
Så da eg kjørte derfra var ho godt i gang med noe som kan bli et skjerf.

Heime igjen og langt på kveld kom lysten over meg
og da var det gjort.
Eg burde la være…for eg har flere strikkeprosjekt som skal gjøres ferdig.
Men lysten var større enn forstanden kan man kanskje si….
pytt pytt….
skal fort hekle et slikt stort skjerf tenker eg.

Starter med 201 luftmasker…..
like langt som mellom hendene mine når eg står med utstrakte armer.
klokka går…..
plutselig var den halv 3 på natta.

Men kan jo sove lenge tenker eg …..
hadde det ikke vært for at det viser seg at eg måtte opp tidlig….
….for å hekle.
Hehe…sånn kan det gå 😉

Ferdig resultat kommer sikkert plutselig 🙂

10 kommentarer

Siste innlegg