Klarer vi spise alt ?

Nå er det ikke mange dager å gjøre det på for de som ikke er ferdig med julegaver og julestress.
Og eg tror absolutt det er mange mennesker som jager rundt i dag,
noen på jakt etter siste rest…..
andre starter kanskje i dag.
Det er jo så utrulig merkelig ….men for enkelte kommer julen like brått på hvert år.
De trodde de hadde så god tid, men så plutselig var det jul.

I går kveld kjørte eg forbi Rema 1000 og visste ikke helt om eg skulle le eller grine for der var det stappfullt av biler på parkeringen, og eg kunne se for meg et mylder av mennesker inne i butikken.
Ledelsen i butikken gnir seg sikkert i hendene og smiler bredt….
for nå blir det penger i kassen.

Mange har nok en tendens til å kjøpe litt over evne i denne tiden.
Selvfølgelig er det mange som skal ha besøk, både kaffibesøk og middagsgjester…..
men allikevel….
klarer vi spise alt vi kjøper?
Magen rommer ikke mer i julen enn ellers i året vil eg tro.
Og vi nordmenn kaster til vanlig mye mat…hvordan blir det da i julehøgtiden ?
Kaster vi mer mat da ??
Eller klarer vi spiste mye mer enn vanlig fordi det er jul ??

Handler vi med øynene….eller handler vi med magen ?
Tror kanskje mange handler med øynene.
Det må vi ha….
og det….
åååå sånn har eg lyst på ….
det såg godt ut….
Sånn skulle vi ha prøvd…..
osv.

Egentlig så tror eg vi kunne levd som grever på mat som blir kastet i julen.
(Eg kunne godt vært forsøksgreve )

Kanskje noe å tenke på før en legger ut på handel de siste dagene før jul.

2 kommentarer
    1. Du har nok mange gode poeng der. Blir aldri forlite mat i julen. Eg kaster ikkje noe serlig mat. Målet er å ikkje akste, men det hender at noe brød mygler og da må ein akste. Men ellers er vi gasnke flinke. Satser på at det blir spist opp det meste i julen også. Fin dag til deg

    2. Bra skrevet. I år bli det lettere da jeg går på lavbluss. Bare det nødvendige handles og jeg kutter ned på stress. Det blir jul allikevel. Trodde jeg var ferdig med gavene men nei, men jeg vet hva jeg skal kjøpe og hvor. Ha en fin og fredfull søndag 4 advent

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg