Kveld i Norges vestligste by

Så er det blitt kveld denne 3.søndagen i advent og eg har forflyttet meg fra bygda til byen,
til Norges vestligste by.
Besøker eldste datteren min og her er det julepyntet hus.
Kvelden blir brukt til å sitte og kose oss med gløgg og prate litt.

Her i dette hjemmet synger de når de tenner adventlys.
Sangen de syng er den som heter “Tenn lys”
og ble skrevet til barne-tv Portveien 2 i 1987 .
Det var veldig koselig å høre de synge versene etter hvert som de 3 lysene
ble tent.

Huset er stille, barna sover
og vi voksne slapper av sammen.


Ungene har pyntet pepperkakehus.


Denne julekrybben gav eg til min datter for mange år siden.
Den er handmalt av meg
og brent i porselensovn.


Denne nissekaren sitter på en gammel eplekasse  i stua.


Disse nissefigurene er også håndmalt av meg,
kanskje 2016 skal bli året eg begynner igjen med malingen ?


På en hylle på kjøkkenet har denne snømannen fått sin plass.

Ha en riktig god natt alle sammen
Sov Godt !

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg