Angstmedisinering……

God morgen alle sammen.

I dag er ingen god morgen her.
Grunnen er veldig enkel i grunn….
eg glemte å gå på apoteket i går….
eg fikk ikke gårsdagens medisin mot angsten min.

Bør vel forklare litt rundt den setningen.
Medisinen eg gikk på tidligere virket veldig godt på meg, den var slik at om eg en dag glemte å ta medisin så var det nok virkestoffer i kroppen , så dermed ble eg ikke på noen måte dårlig.
Men…..visst eg reiste vekk og glemte ta medisinen med meg ( skjedde nemlig 2 ganger ) så ble eg dårlig når en kom til dag 3 uten medisin.

Men så hadde eg jo over lang tid vært så bra at det i fjor høst ble bestemt at eg skulle kutte ned på medisin. Og det fungerte greitt det, litt små angsttilfeller og litt uro i kroppen, men det skulle eg jo takle.
Medisinfri i starten på november……med en del småepisoder av angst….men eg stod på og fortsatte.
Det gikk jo bra.
Men hvor lenge var Eva i paradis tro ????

Jo ca 5 uker….så smalt det…..et stort SMELL som resulterte i sykehusinnleggelse med full hjertesjekk og sykkeltester og mere til.
3 døgn på sykehus i julemåneden……14 -17 des…….jippi ???

Nei det var slett ingen jippi, det slo beina ut under meg.
Men eg kom meg på beina igjen.
Julen kom …og gikk….

Eg startet det nye året i Florø…
VELKOMMEN 2015.
Så smalt det igjen…..7 januar….med ny sykehusinnleggelse…..denne gangen i Førde.

Etter det ble det bestemt at eg skulle begynne igjen med medisin mot angsten min, for slik kunne eg jo ikke ha det.
Så eg startet opp igjen med medisinen eg hadde brukt tidligere….i flere år…og som hadde veldig  god effekt på meg. Eneste minuset var at eg gikk opp i vekt av den, og nå hadde eg gått ned 10 kg……men pokker heller….heller litt vektøkning en å leve i en angstverden der det kan smelle hardt når som helst.

Så eg startet på nytt, med liten dose….for så å øke litt og litt til en hadde funnet et nivå der eg kjente eg kunne ha det okei. 
Men nei…..det nivået kom jo ikke…ingenting skjedde….nothing !!
Da skulle det altså vise seg at medisinen eg hadde brukt så lenge, med så god effekt ….ikke lenger virket på meg !!??!!
Er det MULIG ?
Ja det VAR så absolutt mulig !!

Så måtte det da finnes ny medisin…og det måtte startes i en lav dose…..og se etter hvert….
måned for måned…om det var tilfredstillende dose.
Så sånn gikk dagene….og månedene.
Fra januar……mot vår….sommer….en høst….og mot vinter….. og november kom…før en kunne si medisineringen var tilfredstillende.
Senest i oktober hadde eg  meget tydelig angstanfall…..faktisk på legekontoret.

Det store minuset med de nye tablettene….det er at om eg er en dag uten…så blir eg dårlig,
slik eg nå er.
Ikke dårlig med angst…..men et forferdelig ubehag og følelse av at alt bare flyter forbi.
Best er det når eg sitter helt i ro….eller ligger….og ikke snur på hode.
Men det har eg slett ikke tid til i dag.

I dag er det nemlig støttekontaktdag for min mor….der eg må følge henne til lege.
Men først må eg bare sitte helt rolig…..og vente på at min datter skal komme.
Så kan vi få fatt i medisinen min……og så vil det roe seg i løpet av dagen,
men da er jo alt eg må følge min mor på også over…..
så dette blir ingen topp dag nei.

Ønsker alle der ute en flott deg….enten dere er på medisiner eller ikke 🙂
Kos dere…..det er fredag og helg 🙂 

2 kommentarer
    1. tepausen.blogg.no:
      Takk for det. Denne dagen har vært fæl….Men med litt hjelp ble det legitime og handling på min mor og endelig i ettermiddag alle medisinen eg skulle ha fatt i. ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg