Bli med til Den gamle by, Aarhus Danmark

Den Gamle By i Aarhus består av 75 historiske hus fra 24 byer over hele Danmark,
og er et levende bilde av livet som det var en gang.
Her kan du møte fortidens mennesker,
se husene med deres stuer og kjøkken og også hagene slik de engang var.

Bli med meg på en liten fototur gjennom den gamle by …..

Muse

et åpnet i 1914 og  forteller Danmarks historie fra Christian IVs tid – over H. C. Andersen – og helt til 1974. Eg har vært der en gang tidligere og på denne turen til Danmark fikk eg mulighet til å se stedet enda en gang. Det er jo uten tvil finest der om sommeren, men også på denne årstiden var det mye folk der.

Av mine 5  barn så har alle mine 3 gutter vært her.
Det å bruke en fin sommerdag her er en god ide, det er som en drar tilbake til en annen tid.

En tur inn i et av de gamle drivhusene.
Tingene som er det er til salgs og eg likte spesielt hjertene med eple inni.

På neste bilde møtes gammel og ny tid
og eg kjenner uten tvil at den gamle tiden tiltrekker meg mest.

La oss gå inn og se litt innendørs …..

så en tur ut på torget…..

Besøk gjerne Den Gamle By i Aarhus engang…..
slapp av og bli med tilbake til en annen tid 🙂

Priser om sommeren :
Voksne 135.-
Barn og unge under 18 år Gratis

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg