Dag 4 av 5

Denne dagen skal vi ha dansk julefrokost.
Det er ikke det samme som den julefrokost eg er vant med. Min julefrokost består av et stort bord dekket med masse godt pålegg, vi spiser til vi er mett og så er vi ferdig.

Dansk julefrokost består av 4 retter…. 4 retters frokost.

Nr 1 : Sild og fiskefilet, brød og karrisalat
Nr 2 : Tarteletter med høns
Nr 3 : Grønn langkål med hamburgerrygg og brune kartofler
Nr 4 : Rejer og æg på franskbrød

Og vi spiste…og spiste….4 ganger spiste vi…julefrokost…….en kan si det slik…vi spiste og spiste i flere timer og det var utrulig masse god mat.

Dermed har vi for det meste sotte ved bordet hele dagen og vi har alle vært samlet.
Koselig å sitte slik, spise og prate.
Det er slikt som danskene setter pris på og som betyr mye for dem.


I dag har eg vært på det nivået at sier en BØ for hardt så griner eg.
Er vel et tegn på at en er sliten.
Min eldste datter skrev til meg i innboks i dag og eg kunne ikke svare henne, orket ikke , tårene rant.
Så om ikke det skulle være nok…så skrev ho et innlegg på facebook der eg var nevnt….
og tårene rant.
Må bare ikke lese mer på det, ikke nå.

Min mor har vært av og på i hele dag for å si det slik….
en stund er ho med og så plutselig ser en at ho ikke er med.
Så det har vært mye av og på i hele dag.

Samme diskusjonene som de andre dagene, det er det som huskes, det gamle.
Mennesker som er døde for lenge siden.
Og en viktighet av ting og bygninger ligger i bunn for alt,
fordi for henne har det alltid vært slik,
eiendeler har betydd mer enn mennesker.
Det er jo veldig forskjellig her i verden…hva mennesker synes er viktigst,
noen samler på ting….andre på venner.

I morgen starter turen hjem for oss.

En riktig god natt til alle

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg