Kjøpe kjøpe kjøpe…..

Så er det første dagen i desember og vi er inne i den store kjøpemåneden.
Det er utrulig kva folk kjøper denne måneden,
pose etter pose,
shoppingtur etter shoppingtur.

Må ha…
vil ha…
har lyst på…
skulle ha hatt….
ønsker meg….
ååååå så flott….
klarte ikke la være….
har jo ikke sånn….
har alltid ønsket med slik….
osv.

Listen over unnskyldningen for å handle akkurat den tingen i dag,
ja den listen er uendelig lang.
Finnes alltid en grunn til å kjøpe og kjøpe.
For det er ikke bare julegaver som må kjøpes, butikkene frister oss med årets julepynt i alle farger og fasonger,
f.eks årets nisser :

Nisse med skjegg…
uten skjegg….
Tøynisse….
plastnisse….
nisse meg lys…
og glassnisse.

Porselensnisse…
samlenisse…
gammeldags nisse….
moderne nisse.
Nisse på pinne….
nisser på vindu….
stor nisse som skal sitte ved pipa…
et hav av nisser i alle slags materialer og til allslags formål.
Helt sikkert akkurat den nissen du har så lyst på også.

Slik er det med alle slags juleting….
duker , gardiner, tepper , sengesett, pynt inne og ute osv.
Listen ville blitt eviglang om eg skulle ramset opp alt

Slett ikke rart handelsstanden gnir seg i hendene og smiler bredt, for det har de virkelig grunn til.

Det er nesten som om enkelte glemmer at om verden går sin skakke gang fremover så kommer vi til en måned på kalenderen som heter januar 2016.

Ha en fortreffelig shoppingdag 🙂

5 kommentarer
    1. Det er helt sant det du skriver her 🙂 Jeg prøver for øvrig å gå på kjøpesenteret en eller to ganger i måneden, og ofte ikke i det hele tatt. Men mitt apotek ligger i et kjøpesenter, så tar jeg meg en runde både oppe og nede, også finner jeg meg en slik ting jeg “bare må ha”, selvom jeg egentlig ikke trenger det. Det er ganske kort vei fra – “Skal ikke ha noe i dag” til “Denne MÅ jeg ha”. Det er veldig farlig egentlig, og ja. De som driver butikker i desember kan gni seg godt i henda. Det er ikke bare interiør og dill dall som blir handlet inn ekstra, men også mat. Plutselig spanderer man på seg ekstra kjøtt, ekstra fint pålegg, litt mer enn man vanligvis pleier, så skal man ha gjester ++++ Man blir forsåvidt lurt inn i en felle bare man skal dra kortet.

    2. Monica:Ja mat er jo også en ting som forundrer meg…..man klarer jo ikke spise dobbelt så mye i julen som ellers + mat til gjester. Trur nok kanskje det blir kastet masse mat som man ikke har klart å spise

    3. I dag måtte jeg ut å ha vintersko og det betyr vanligvis å gå innom x antall butikker. Men jeg hadde treff etter det 5 paret med sko og var lykkelig resten av “shoppingrunden”. Ble ikke mye shopping, orker ikke stress.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg