Angst og shopping hand i hand…

I går ettermiddag ble det en liten shoppingtur på meg,
og det er jammen ikke hver dag det skjer.

Etter at angsten slo til igjen i 2008….
har eg slitt med det å gå i butikker.
Eg føler meg ferdig med å shoppe etter et par minutter
i en butikk.
Det er jo veldig praktisk da..
for eg kaster i alle fall ikke bort penger på shopping.
Men selvfølgelig kan det være upraktisk også…..
som nå før jul….
når en har bruk for julegaver.

I fjor løste eg det veldig enkelt med å strikke til nesten alle.
Men i år blir det dessverre litt mer kjøpte gaver.
Eg kan godt forstå at det ikke er noe kjekt å gå på shopping med meg,
for etter en eller to butikker føler eg meg ferdig.
Ikke fordi eg er ferdig….
men fordi eg har fått nok.

Det som er viktig når en ikke liker shopping,
det er å vite hva en skal ha før en går inn i butikken.
Vet en eksakt hva en skal ha så går det fort.
Vet en ikke hvor i butikken en finner det
så spør en som jobber der.
Finn det du skal ha, og gå i kassen.
På den måten slipper man også å kjøpe masse dill ….
man egentlig ikke skulle ha. 

Selvfølgelig er det forskjell på butikkene.
Aller verst er klesbutikker…..
det er pyton rett og slett.
Men i går kveld var alle like.
6 butikker….
veldig lite folk egentlig…
men veldig utilpass og slitsomt.

Når en går inn i en så stor butikk som Obs …
og har sett etter noe….
snakket med betjening på ene avdelingen …
og allikevel er utav butikken igjen før det har gått 10 min…
ja da går det fort.

Eg liker meg best i gangene….
ikke i butikkene.
Kan faktisk kose meg når eg sitter i gangen….
og bare ser på mennesker.

Slik har det vært de siste 7 årene….
og eg har i løpet av de årene fått en helt annen forståelse
av alle de menneskene som handler på nett hjemmefra.
Eg går i butikkene….for angst handler jo også om å stå i ting,
og gjennomføre ting.
Og det går fint det, eg gjør jo det.
Men interessen for shopping er under null,
og koster masse svette.

For de som ikke er vant til å shoppe med meg
er det sikkert veldig merkelig…
og også stressende.
Damer og shopping skal jo liksom høre sammen.
Nei takk, trenger ikke mye shopping denne dama 🙂
Så om du ser meg sittende på en benk i gangen….
så er det for at eg liker det best slik.
Så får andre shoppe.

Satser på en liten shoppingtur til før jul……
det holder det for meg.

Handelsstanden tjener seg ikke rik på denne personen nei.

3 kommentarer
    1. tepausen.blogg.no: Tusen takk. Ja det må til. Men det er ikke noe eg gjør hver eneste dag, for det tapper mye krefter
      Ha en fin og koselig kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg