Den f……. luringen !

Det er så merkelig
hvordan og hvor lett ….
en kan tiltrekke seg menneskes oppmerksomhet
ved å bruke dramatiske overskrifter.
Visst DU leser dette nå,
så klarte eg tiltrekke meg DIN oppmerksomhet i alle fall.

I 2015 vokser barna opp i facebook verden.
en slik verden voks ikke eg opp i….
og det er eg glad for.
Den verden voks heller ikke mine barn opp i…..
og det er eg enda mer glad for.

Eg selv i dag er veldig glad i facebook,
og heller ikke redd for å si det.
For meg er det et sosialt sted….
der eg kan være når eg vil.
Det er eg selv som bestemmer hva eg skriver der….
eg skriver ikke det eg tror andre vil eg skal skrive.
Eg er for gammel
til å bry meg om å være kul eller tøff.

Eg kan le på facebook…
men også være lei meg.
Eg kan smile på facebook…
men også gråte.
Eg kan glede meg på facebook…
men også være skuffet.
Eg kan spre glede på facebook…
men også ta imot hjelp.

Veldig mange og spesiellt unge kan ikke alle desse tingene.
Der skal alt bare være flott og supert.
Alt skal være kult.
Statusene skal overgå hverandre om hvor fantastisk alt er.

Men gråter du inni deg?
Er facebook bare en fasade du gjemmer deg bak?

Tidlig i dag satt eg sammen med min datter og et barnebarn.
Barnebarnet og eg drakk hver vår kopp te.
Plutselig sier barnebarnet :

Mamma….er dette sånn Facebook-te ?

Den lille  f  bokstaven sniker seg med overalt
denne gangen på en tepose.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg