Er det virkelig nødvendig med slikt midt på natta ?????

Vet eg har drømt i natt ,
men klarer ikke hente frem hva drømmen var.

Våkner og kjenner en begynnende angst bygge seg opp
og klarer ikke stoppe den fra å utvikle seg
så det er bare en ting å gjøre……
stå opp…
ta en beroligende….
prøve fokusere…. på pusten
lage en kopp te og sette seg ned for å vente,
vente på at tabletten skal begynne å virke skikkelig,
slik at eg kan bli trøtt.
og få sove litt mer.

Føles temmelig unødvendig med angst midt på natta,
men den spør jo ikke meg hva ren tenker og føler nei.

5 kommentarer
    1. Det er bare underbevisstheten din som prøver å si deg noe. Ikke noe galt i å føle angst. Når du tar en beroligende så sier du egentlig til deg selv at du ikke klarer å takle angst. Hvorfor skal du ikke klare det? Angst er en helt naturlig følelse. Neste gang lar du den komme. Som en kjær venn som skal fortelle deg noe viktig. 🙂

    2. tankenemine67: Tusen takk for kommentaren, 🙂

      Høres helt okei ut det du sier på en måte, men på en annen måte så kommer det kanskje an på graderne av angst, og hva slags angst. Grunnen til at eg tok en beroligende i natt var at eg hadde bruk for hvile, eg hadde ikke energi til å sloss med angsten.Eg er nødt til å være fuillt fungerende fra nå i dag og resten av dagen.
      For meg som lever og har levd med angst konstant nå siden 2005 , og ikke bare en type angst , men flere , angst som gjør til at eg også i dag har problemer med mye og at eg ikke er istand til å være i jobb……..eg klarer dessverre ikke se på angsten eg har , som en kjær venn. 🙂

    3. tankenemine67: Helt okei , eg måtte bare forklare litt , skulle ønsket det var slik du skrev og for enkelte grader angst er det også slik .
      Tusen takk for ønske om en fin dag, ha en flott søndag du også 🙂

    4. Håper at du har fått sove litt slik at du har krefter til å møte dagen. Hos oss er det strålendes sol og jeg håper at noen snart vil gå tur med meg 😉 Litt vanskelig å gå tur med hunden alene ennå siden armene ikke er helt ok ennå. Men jeg har lært meg et trix av dyrlegen men ønsker å ha følge de første gangene jeg går tur med humden, for å være sikker på at det fungerer ellers ødelegger jeg armene igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg