Min første sønn

Dagen i dag er spesiell , min eldste sønn sin bursdag 🙂
Eg har nettopp snakket med han på telefonen og det var koselig å høre hvordan han har feiret dagen.
Visst eg ikke skulle være støttekontakt for min mor i dag så hadde eg vært med og feiret dagen til eldste gutten. Eg kjente jo mens eg snakket med han hvor gjerne eg skulle ha vært der sammen med han.

 Dagen er ikke bare spesiell for min sønn, men også for meg.
For 26 år siden fødte eg min eldste sønn og samtidig min første gutt.
16.11.1989 klokken 05.56 ……3640 gram og 50 cm

Plutselig i kveld kom eg til å tenke på noe
Han er like kjapp i dag når han bestemmer seg for noe som han var den dagen han betemte seg for å komme til verden.
Når han er på besøk hos meg så kan han si…..” eg skal snart reise”…… og før en har snudd seg rundt så er han klar til å reise.
Slik kom han til verden også…… som om ” ting skal skje fort”
Halvveis til sykehuset……da gamle veien over fjellet…..i snøføyke…….
startet pressriene…..
Kunne kjenne hode med handa……
“her kommer eg”
Da handlet alt om å knipe igjen.
Minutter etter ankomst  satt eg med min eldste sønn i armene.


Årene har gått , og den lille gutten  er i dag en flott mann.
Men for alltid gutten min.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg