Stilig vegglampe

Når eg først var i gang med å lage lampe fant eg ut at eg ville lage en til, litt annerledes.

Utstyret eg hadde bruk for :
Plastglass fra Rema
Lyslenke 100 ledlys fra Rema
Stiftemaskin
1 boks sølvspray fra Europris
1 liten rest svart spray eg hadde fra før
Drill
Bor
Tau til oppheng

Ene datteren min var her i formiddag så da stiftet ho sammen glassene til en halvrunding, altså bare halvdelen av den lampen eg laget.
Siden eg ikke visste kor mange plastbeger eg ville ha bruk for, så kjøpte eg 2 pakker plastglass, 80 stykker i hver pakke. Det viste seg at ho brukte 100 plastglass.
Dermed passer det jo perfekt med lyslenken, for den har 100 lys.

Denne gangen ble plastglassene  stiftet sammen før eg sprayet og boret hull.
Om det er lurt eller ikke får bli opp til hver enkelt å vurdere, eg ville prøve det.
Det ble litt vanskelig å bore hull, fordi glassene føltes litt myke, men eg fant noe eg kunne putte inni bunnen på glasset som motstand samtidig som eg boret fra utsiden.

Deretter var det utendørs for spraying.

Denne gangen sprayet eg i sølv + et tynt overflatelag med svart.
Så var det å feste i lysene.
Desse koppene var mye mykere så det ble vanskeligere å få trykket lysene på plass.

Da er lampen ferdig….spennende å se den med lys….hengende på veggen

Lampen virker litt feil på min vegg fordi eg egentlig ikke har veggplass til den

10 kommentarer

Siste innlegg