Prosjekt del 2. Ferdig resultat.

Her kommer endelig del 2 av prosjektet eg har holdt på med denne uken.

Eg fikk litt problemer med første forsøket, hadde for lite plastbeger og måtte få fatt i flere.
Men istedenfor startet eg på nytt, denne gangen med tomme kesam beger. Kesambegerne krever mye mer spray siden de er hvite, og med skrift på.

Dermed ble utstyret slik : 105 kesam bokser
                                         Lyslenke 100 lys
                                         2 bokser sølvspray
 + resten av utstyret som eg skrev om i prosjekt del 1

I del 1 hadde eg gjort begerne klar til å stiftes sammen så nå stiftet eg sammen beger til eg danner en sirkel, bygger videre på sirkelen til eg til slutt har en halvkule.
Ikke alltid like lett å få begerne til å henge med en stift, så alle er stiftet med 2 stifter og i tillegg brukte eg tid på å bøye stiftene skikkelig så begerne ikke skal sprette fra hverandre igjen.

Deretter lager eg en halvkule til.
Eg tar så begge ut og sprayer litt mer der eg ser det behøves.

Etter tørking er det klart for montering av lyslenka.


Litt frem og tilbake for å få lyslenken til , startet på begynnelsen av lenken på ene halvkulen og startet med slutten av lyslenken på den andre delen.
Så møttes de på midten av lenken og en lukker da sammen de to delene og stifter rundt.
Som bilde viser hadde eg jo 5 beger mer enn eg hadde lys, disse  5 koppene uten lys fordelte eg med 2 på ene halvkulen, 3 på den andre. Og helt oppe der ledningen kommer ut, slik at det ikke vil vise når lampen er hengt opp. 
I toppen der ledningen kommer boret eg så et hull helt oppe i kanten av 2 bokser. Der festet eg noe som lampen kan henge etter slik at den ikke blir hengende etter strømkabelen.
Tips :
La gjerne lampen henge ute under tak en dag, til lakklukta forsvinner.

Ferdig lampe 🙂

Meget fornøyd med resultatet bortsett fra 1 ting….Størrelsen !
Lampen er stor… den er nesten 60 cm i diameter…… så passer ikke så godt i et lite rom.
Dermed er utfordringen nå å finne mer passende størrelse på begerene.

15 kommentarer

Siste innlegg