Prosjekt del 1

Etter en butikkrunde i dag var datteren min og eg i gang med et lite DIY prosjekt.
Alt var handlet inn og dette skulle kunne gå på skinner

Utstyr : Plastglass, lyslenke, sølvspray, stiftemaskin, stifter, drill, rett størrelse bor og klesklyper.
(glemte klesklypene på bildet 🙂 )
Alt ble kjøpt på Europris, drill og bor hadde eg fra før.

Det første vi gjorde var å glassene i rett farge, sølvfargen på bildet er den eg skal ha.
Etter å ha bygget drivhus i sommer har eg  noen store vinduer til overs, og det passet fint til å sette glassene på når de skulle sprayes.
Vinduet ble delt i 2, halve til meg og halve til datteren min som skal ha en helt annen farge, dette så ikke min farge skal komme på hennes glass og omvendt

Her er mine glass plassert og klar for spraying.
Eg sprayet dei på innsiden og veldig lite farge i gangen, for å unngå renninger i fargen. Så måtte det sprayes litt fra alle vinkler liksom, for å få dekket alle steder. Trur det totalt ble sprayet 4-5 ganger før de var bra.
Og slik ble resultatet da :

Så langt alt vell.

Så hadde lyslenken min 80 lys, eg reknet med å bruke 50 glass……altså har eg 30 mer lys enn glass.
Dette skal vi fikse med å ha en del glass som skulle få 2 lys.
Det skal nå bores hull i glassene og eg har målt ut at boren eg bruker er så liten at eg akkurat klarer trykke lyset inn i hullet etter boring

Noen fikk 2 hull…..andre bare 1 hull.

Men så kom problemet…… videoen eg hadde sett viste et antall glass…….og det antallet passer overhode ikke til mine glass……ALTSÅ….forskjellig størrelse ja, så absolutt.
Videoen brukte 12 glass for å lage en sirkel………eg må opp i 18 -19 for å klare få en sirkel….
Dvs…..eg har altfor få glass , for eg vil nemmlig komme til å bruke opp mine 50 glass før eg er halvferdig.

Så der ble det en bråstopp…..må handle mer
forsettelse kommer……

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg