Farsdag

Det er farsdag i dag og rundt om i landet feires fedre i alle aldre.
Eg får litt tanker rundt alle disse fedrene og feiring.

Noen fedre er kanskje så unge og har blitt fedre uten å ha hatt så stort ønske om det.
Andre har kanskje ventet mange år på akkurat dette, å få ha farsdag.
Mange har hatt farsdag i massevis av år,
for andre er det den alle første.

Det sitter også mange barn og tenker på sine fedre,
det kan være fedre som jobber langt borte og som de gjerne skulle ha vært sammen med i dag.
Det kan være fedre som er bosatt i andre land.
Mange er innom sykehjem til sine fedre i dag.
Mange har ikke kontakt med sine fedre,
og mange savner sine fedre, som er døde.

Vi er alle i forskjellige situasjoner,
alle har sin historie.


På denne gravplassen ligger min far og hadde eg kunnet så hadde eg gått en tur dit i dag.
Hatt med noen blomster……pratet litt……og bare vært der litt.

Samtidig så tror eg det sitter veldig mange fedre rundt i hele landet i dag som ikke blir feiret.
Av forskjellige grunner så klart, det kan være veldig mange grunner.
Avstander mellom fedre og barn kan være en grunn,
liten kontakt kan være en annen grunn.
Det kan være et hav av grunner.
Men uansett grunn, så tror eg det er mange fedre som kjenner på det i dag…..ensomheten.
Kanskje noen stikker innom en slik far i dag,
hilser på og gir litt glede.

Gratulerer alle fedre med farsdagen i dag.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg