Har du hørt om Vaksevogn ??

Eg klarte det, eg kom meg ut på tur med dei nye joggeskoa !!
Det tok tid men det ble resultat som eg er fornøyd med. Eg trenger nemmlig ikke bestige noe fjell, eg trenger ikke gå flere mil og trenger ikke telle skritt.
Det eg trenger det er å prestere å gå en tur, så enkelt er det og slik er det akkurat nå.
Og de som har lest forrige innlegg vet kor vanskelig det kan være.
Nå kan du bli med på turen…….


 Den stakkars turen min i dag gikk til eit lite sted som heter Dalstø.
Ikke store bygda, 1km fra hovedveien og til kaien.
Parkerte bilen ved hovedveien og gikk dermed 2 kilometer med de nye og knallfine joggeskoa mine.
Og skoene var knallgode å gå i 🙂

Dalstø ja, berre ei lita bygd, ikke så mange som bor der og i mine øyne ikke det flotteste stedet eg har sett, men for de som hører til der føles det nok annerledes. Men uansett så var det mange fine motiv for en som er over middels hekta på å fotografere.

Eg traff de 3 Bukkene Bruse på veien også, nydelig flotte og feite var de så de har hatt en flott sommer vil eg tru. Kanskje litt tammere enn nødvendig for eg ble faktisk redd for at den ene skulle hoppe over gjerde og følge etter meg.

Veien ender ved sjøen og bortsett fra at eg klarte å rive hull i buksa mi på en spiker på benken eg satte meg på ,så var det flott å sitte der ved sjøen.
Akkurat nå bader sjøen i masse herlige farger, grønt, gult, oransje, rødt og brunt.
Nydelig !!

Så flott å sitte på benken på kaien og nyte stillheten, kun bølgeskvulp og vinden som høres.

Så til slutt….et bilde av en ting eg undrer meg over…….eller aller mest et ORD eg undrer meg over….
Ordet VAKSEVOGN .
Eg visste ikke at det var noe som het det, eg vet ikke om ordet finnes i norsk ordbok engang, men her på Dalstø er det tydligvis noe som heter Vaksevogn.

Og eg lurer på……. har dette vært et sted de har satt ut unger for at de skal vekse opp ??
eller er det et sted for voksne folk ???

Eg veit jo at dei seier på strilamål : “Ditta e nåke før vakse følk”

Eg veit ikke, veit du ?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg