Brudd eller ikke ?

Ja så er det helg og eg har rydda litt her og der, kjørt rundt litt med støvsugeren og no satt eg meg rett ned litt med eine foten høgt.
Som lyn fra klar himmel begynte eg plutselig å verke noe voldsom i foten onsdag kveld.
Sleit meg gjennom torsdagen, men i går ringte eg lege. Smertene minnet veldig mye om smertene eg hadde i den andre foten da eg i løpet av ca 2 år hadde 4 brudd i den. Og nei, eg hadde ingen beinskjørhet som alle snakket om, eg var og fikk målt det og alt var okei sa dei. Men det var den gang.

Legen ville jo sende meg på røngten, men eg ville ikke det. 3 av de forrige brudda viste ikke på røngten, men de viste på MR. Så da blir det MR, men det må jo henvises, og legen satser på at eg skal komme til innen en uke. Så går det litt over en uke før legen får svar fra MR.

Så om 14 dagers tid forhåpentligvis, vet eg om det er brudd…..eller ikke 🙂
Der virker jo litt teit det da, men men, egentlig betyr det ikke så mye. For behandlingen ved brudd nede i foten  slik eg hadde sist,er som regel avlastning, de gjør ikke noe med det.
Visst det ikke er brudd kunne det være en betennelse, så eg er no allerede i gang med en kur i tilfelle det er det.
Uansett…..det handler om å avlaste foten….så går det seg til etter hvert.

6 kommentarer

Siste innlegg