Hjem kjære hjem ?

Så er eg heime igjen etter ei uke hos sønnene mine.
Dagene har gått utrulig fort, det er jo alltid 1000 ting å gjøre på og eg har nok blitt mer og mer sliten for hver dag, men samtidig har eg hatt det fint for det er godt å få dele dager med barna sine selv om de er voksne.
De som ikke forstår det vil kanskje se og kjenne annerledes på slikt når de selv får  barn, og til og med store barn.
Da håper eg de tenker tilbake og sier til seg selv…….. nå kjenner eg det du snakket om.
Og visst de ikke kjenner det slik så okei, da vil de aldri forstå hva eg kjente.

Yngste sønnen, babyen min som søstrene kaller han, var den eg fikk minst tid sammen med.
Han var på jobb, så heim et øyeblikk før det så var ut å kjøre bil. Det er vel slik dagene går for mange 18 åringer første året etter de har fått lappen.

Mellomste sønn fikk eg mer tid med, men han burde jo egentlig hatt et par kopier av seg selv rundt seg, for han bør jo helst være alle steder på en gang. Inne , ute, fikse litt på dette og ordne litt det der, hele tiden surre rundt og porsjonere ut litt her og litt der.

Mesteparten av tiden var eg med eldste sønn. Pratet sammen og jobbet sammen.
Å jobbe med ting på en gård er ofte en ensom ting, en går mye aleine og holder på med masse arbeid som mange aldri tenker over. Veldig mange småting som en person kan gjøre helt greitt aleine, men som går dobbelt så fort og er dobbelt så kjekt om man er to.
For meg ble dette også kvalitetstid, samarbeid, prat og latter.
Det er så uendelig mange ting som skal gjøres, ikke bare de store tingene som fjøsstell, kjøring av møkk og slå gress. Hadde det bare vært desse store tingene en skulle gjort så hadde bonden hatt masse fritid.
Men det er et hav av andre ting som skal gjøres, det er en fulltidsjobb.

Torsdag hadde eg nok en dag der eg ikke klarte fungere så godt. 
Eg presset meg nok hele uken så eg er ikke overrasket over at 2 av dagene ble ganske tunge og slitsomme psykisk. Men eg gjennomførte dag for dag og setter veldig stor pris på kvalitetstiden eg fikk.
Eg kan kvile no. 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg