Dager på gård

Har ikke fått skrevet i helgen, dagene har gått i ett føler eg.
Eg er på besøk hos mine 3 sønner og det er på gård. Kom hit fredag, og den kvelden var alle mine 5 barn samlet + svigerdøtre og barnebarn , så da ender vi på 17 personer med stort og smått.

Alle stilte opp for å hjelpe til med å få 26 kyr og kviger heim fra sommerbeite. Så mange  kyr var eg aldri tidligere da eg var på gården her, med på å ta heim.


Men det gikk kjempefint og kyrne var gående ved fjøsen fra fredag kveld og til søndag formiddag, da plukke vi ut 19 kyr som vi gikk videre til neste beite med.

Fremste del av flokken på 19 som flytte på nytt beite

Å komme på et slikt flott beite må være en drøm for ei ku

Og i kveld ble de 7 siste som gikk ved fjøsen tatt inn i fjøsen, fordi det er de første som skal kalve.
Alt i alt veldig kufokuserte dager de siste dagene

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg